Rozhledna Radejčín a Dubičky

Doplňující trasy
vhodné pro kočárky

Popis výletu

Obec Dubičky je příjemná vesnička nacelých 15 minut autem z Ústí nad Labem a je propojená s obcí Dubice. Auto je zde možné zaparkovat na návsi na parkovišti. Cesta vede po žluté turistické značce okolo hřiště mezi domky. Pak začne mírně stoupat a z rozbité asfaltky se promění v polní cestu. Z dálky již vidíte rozhlednu Radejčín, ke které dojdete po necelých 2 km.

Rozhledna stojí na bezejmenné kótě, je vysoká 30 m a po zdolání 97 schodů spatříte okolní vršky Českého Středohoří – Kletečnou, Deblík, Radobýl, Milešovku, Varhošť, zříceninu Kamýk nebo Krušné hory. Přímo pod vámi vedou 2 tubusy tunelů dálnice D8.

Zpět se můžete vydat stejnou cestou nebo kousek pod rozhlednou odbočit vlevo po neznačené polní cestě, která po pár metrech přejde ve zpevněnou. Cesta klesá dolů až na asfaltku, kde se dáte před hlavní ostře doprava a vrátíte se zpět do Dubiček.

Vyžití po cestě

• Rozhledna Radejčín
  • Panoramatické výhledy do Českého středohoří
  • Dubický kostelík sv. Barbory
  • Vyhlídka Jaroslava Srby
  • Doerellova vyhlídka - pro kočárek obtížnější, cesta je úzká, ale sportovní to zvládne
  • Možnost občerstvení v restauraci U Becků (Dubice) nebo v restauraci u sv. Barbory (Dubičky)

Výlet jsme připravili ve spolupráci s Destinační agenturou České středohoří. Další tipy a zajímavosti z Českého středohoří najdete na webu www.stredohori.cz nebo na Facebooku České středohoří či Instagramu @stredohori.cz