Labská stezka

Doplňující trasy
vhodné pro kočárky

Popis výletu

My trasu začali v Kralupech nad Vltavou a jeli ještě chvíli podél Vltavy. Můžete vyrazit i přímo z Prahy. Jen pozor na úsek z Klecan do Dolánek, kde trasa vede úskou pěšinou nad srázem do Vltavy, případně objízdnou trasou po silnici. Ani jedna varianta není úplně přívětivá pro cestování s malými dětmi.

Cesta z Kralup je již příjemnější. Od nádraží se vydejte po Dvořákově stezce do Nelahozevsi. Toto je jeden z úseků, kde není asfalt, ale cesta je dobře sjízdná i pro kolo s vozíkem. Za pozornost v této části stojí pískovcové skály s třemi železniční tunely z roku 1850, které jsou dodnes používané. Pokud byste přeci jen jeli raději po asfaltu, přejeďte v Kralupech na druhý břeh a vydejte se po minimálně frekventované silničce.

Z Nelahozevsi dojedete po silnici (nepotkali jsme žádné auto) až do Veltrus. Místní zámecký park je opravdu krásný a stojí za návštěvu. Dále opět po nefrekventované silničce až do Bukolu, odkud vede nový most do Lužce nad Vltavou. Odtud je to již pár set metrů do Zooparku Zelčín, který stojí za návštěvu, ale můžete se tu i ubytovat.

Dále trasa pokračuje kolem Vrbenských tůní až ke zdymadlu v Hoříně, odkud je moc pěkný výhled na zámek Mělník. Dále pokračujte ke Starému mostu, kde se napojíte na Labskou cyklostezku. Poté již pokračujte po krásné cyklotrase až do Horních Počápel a dále do Roudnice nad Labem. Trasa je dobře značená, jen ve vesničce Úžiny chybí značka za železničním přejezdem, kde je potřeba na hlavní silnici odbočit doleva.

V Roudnici přejeďte most a po druhém břehu Labe pokračujte dále. Až na úsek kolem plavebního areálu v Račicích vede cesta po krásném asfaltu. Za Roudnicí se vám začne otevírat vyhlášená Porta Bohemica, nádherné České Středohoří, které vás dovede podél Labe až do Ústí.

Celá trasa je velmi dobře značená. Až na jeden jediný úsek ve vesničce Úžiny jsem nemusela vytahovat mapu.

Další informace včetně ubytování, vyžití pro děti nebo specifik na německé straně najdete v našich článcích na blogu. Určitě mrkněte i na stránky www.stredohori.cz/LS.

Vyžití po cestě

• Nelahozeves - renesanční zámek, památník Antonína Dvořáka, Dvořákova NS
  • Veltrusy - krásný zámecký park, obora, výstava kočárků, restaurace v areálu bývalého kravína
  • Zoopark Zelčín - restaurace, hřiště, zvířátka
  • Mělník - soutok Labe a Vltavy, zámek
  • Roudnice nad Labem - zámek
  • Litoměřice - hrad
  • Výhledy na České středohoří - Milešovka, Lovoš atd.
  • Ústí nad Labem - zámek Větruše s lanovkou, hrad Střekov, Kostel Nanebevzetí Panny Marie se šikmou věží

Výlet vyzkoušen Akčními rodiči, mrkněte na blog

Fotky

Plavební areál před Veltrusy
Zámek Veltrusy
Zámek Mělník
Cyklostezka v mimosezoně :)