Za vláčky na cyklostezku

Oblast: Praha
Délka: 2,88 km
Převýšení: 0 m
 
Hlavní trasa
 
Doplňující trasy
vhodné pro kočárky

Popis výletu

Ideální trasa na trénink pro malé cyklisty. Směrem z Krejcárku je to mírně z kopce ;-) Na Krejcárek dojedeme tramvají a hned jsme u cyklostezky, po pravé straně vidíme koleje, před vjezdem do bývalého železničního tunelu je plácek odkud je na vlaky dobře vidět.

Po průjezdu tunelem se ocitáme pod Vítkovem. Po levé straně budou dvě mini hřiště - s trampolínkami a pak o kus dál železniční s vagonkem, tunelem a závorami. Vpravo se dá odbočit z cyklostezky a vystoupat po schodech k Armádnímu muzeu (zajímavé expozice, kavárna, vstup zdarma). Nebo pokračujte jízdou po cyklostezce, z mostu přes Husitskou ulici je opět krásně vidět na projíždějící vlaky.

Výlet zakončujeme nepěkným sjezdem u Seifertovy ulice. Někdy jezdíme až k Hlavnímu nádraží, protože chceme vidět víc vlaků (!). 

O všední dny dopoledne tu bývá klidněji. A v létě je tu i příjemný stín. Lze zkombinovat s in-line bruslemi. Na občerstvení bych se (zvlášť dopoledne) moc nespoléhala.

Vyžití po cestě

  • trampolínky
  • dětské hřiště "železniční plácek"
  • výhledy na vlaky
  • projížďka tunelem

Fotky

Hriste
Z Krejcarku
Cesta tunelem
Pod Vítkovem
Na moste
Volby komentáře

Komentáře

H.
   (21.10.2025 13:08:28)
malý doplněk ke konci u Wilsoňáku
a) mezi mostem (lávkou) a koncem stezky u nádraží (konkrétně u budovičky s asi stále zazděnými okny) je odbočka (ve směru od Vítkova) doprava (a hned do protisměru dolů), kde se dá sejít po nově vybudovaných (byť zatím vlastně dočasných) schodech ke křižovatce pod špičkou Vítkova, tj. Husitský a Prvního pluku (vedoucí do Karlína), pochopitelně pro kočárky to ideální cesta není
b) kousek dál ve směru stezky je vchod do podchodu pod nádražím, resp. vchod k přístupový chodbě k nástupištím, takže se lehce projde ke stanici metra, k parčíku před Wilsoňákem atd. (jestli jsou do podchodu jezdící schody si nějak nepamatuju; samozřejmě je podchod nepřístupný během zavírací doby nádraží)
c) dá se čekat, že na konci stezky u nádraží bude zlikvidovaný plot (likvidace probíhá periodicky zřejmě samotným personálem nádraží, kterému nevyhovuje zamezení cesty směr Žižkov), takže se dá hladce projít skrz nádraží přes peróny (nebezpečí oplétaček s personálem je zřejmě t.č. minimální, ale reálné nebezpečí není dobře podceňovat - případné blízko stojící vagóny se můžou kdykoliv rozjet v rámci posunování; pro kočárek opět nejde o optimální trasu, a navíc je zajisté hrubě nevýchovná...)
==
a jinak pro vylepšení kondice je i pro malé jezdce vhodnější opačný směr odzdola nahoru, stoupání mezi mostem (lávkou) a tunelem je tak akorát tréninkový nenáročnější delší kopeček